top of page

Hoş Beyinsel Gece Yarıları - 85 (Elliye Kadar Saydım)

Ben hangi çocukluğumum ki gazozların korkutucu mitolojik öğeleri ve beyazlıklarıyla oyuldum? Yüzümü duvara dönmem lâzımdı; yaşama döndüm ve kovuldum. Dipdiri insanlar telefonun bataryasından çıktılar, konserler verdiler ve gittiler, onları çok sevdim, elliye kadar saydım ve yaslandım yatağımın kenarına; sakız çiğnedim göktaşının şerefine, anlamam gerekiyordu çiçekleri ama ben bitkibilim okumadım. Zeytinleri seviyorum, bazı dekanlıklarda zeytin yoktur. Eczacılara sorarsanız bazen eğlencesine hep birlikte tartıya çıkıp sanatsal fotoğraf çekindiklerini ayrıntılarıyla anlatabilirler. Üç eczacı en fazla kaç kilo gelebilir? Bilim tarihi notlarım iyiydi hâlbuki.

Güneş… İnsanların acıkmasını sağlayan ufak bir makinedir. Bilim tarihi hocaları bazen Güneş’i uzun uzun tartışırlar; Orta Çağ’dan, İlk Çağ’dan, tarih öncesi devirlerden örnekler verirler. Sonra bu yıldızı Dünya’nın başka oburları da acıksın diye batıya kaydırırlar.

. . .

Eylül sonu, 2017

Son Yazılar

Hepsini Gör

Hoş Beyinsel Gece Yarıları - 167 (Ilırım)

Bugün yavaş suskunlukları olan birkaç kişiliğimle barıştım. Tamire götürdüm, getirdim. Yanlış defterde imiş eksik olduğum anılar. Oradan silip öteki deftere aktardım. Hayatın eşiğinde mantıklı temkinl

bottom of page